Postaládánk nap mint nap tele van a különböző hipermarketek legújabb ajánlatait tartalmazó reklámújságokkal. Vannak akik végigböngészik, hátha akad valami jófogás, mások környezettudatos énjüket előkapva bosszankodnak a brazil őserdők kiirtásán.

 

Mégis mihez kezdjünk velük?

Az újságok már a lakásban hevernek.

Papírgyűjtésben versengő kisúttörők betoppanását hiába várjuk.

A MÉH narancssárga konténerei is eltűntek a látóhatárról.

 

 

Használjuk fel őket, játsszunk velük egy jót. Vegyünk elő ollót, ragasztót, rajzlapot, még jobb a klasszikus barna háztartási csomagolópapír.

 

      

Óvodás, kisiskolás gyerekeket megkérhetjük arra, hogy vágják ki az újságokból a zöldségeket, gyümölcsöket, tejtermékeket, édességeket....

Ollóval még bánni nem tudóknak segítsünk a képek kivágásában, de a képek kiválasztását mindenképp bízzuk rájuk.

A rajzlapra, csomagolópapírra írjuk föl a válogatás főfogalmait, és kérjük meg a gyerekeket, hogy ragasszák fel a kivágott képeket a megfelelő helyre. 

Ragasztás közben megbeszélhetjük melyiknek milyen színe, formája, íze van.

Írni tanuló nagyobbacska gyerekek minden termék mellé odaírhatják a nevüket.

Összegyűjthetjük azoknak az ételeknek a listáját, amelyeknek alapanyagaik a kiválogatott élelmiszerek. Ezt a gyűjtést végezhetjük szóban és írásban.

Ha több gyerekkel játszunk, mindenki megalkothatja az úgynevezett "Kedvenc listát". Az alapanyagokat, illetve a kész ételeket rendezhetik sorba aszerint, melyiket szeretik jobban.

Vannak gyerekek, akik a kulináris élvezetek helyett szívesebben osztják be a konyhapénzt. Nekik kiváló feladat az újságokban fellelhető áruk árkategóriánként való szétválogatása.

 

Attól függően melyik számkörben mozog otthonosan a gyermekünk, vagy éppen melyik gyakorlására van szükség, írjuk fel a lap tetejére, hogy "100 Ft-ból meg tudom venni" kétszázból, ötszázból ...

 

 

 

A feladat egyszerű, minden olyan terméket ki kell vágni, és fel kell ragasztani, amelyik száz, kétszáz, vagy éppen ötszáz forintból megvehető.

 

Nehezíthetjük úgy a feladatot, hogy az egyes árkategórián belül növekvő ársorrendben ragasztatjuk fel az egyes termékeket.

 

 

 

Iskolás gyerekeknek adhatjuk azt a feladatot, hogy az újságok kínálatából állítsanak össze egy menüt ebédre, vagy vacsorára.

 

Kiszámolhatják, hogy a menü mennyibe kerül. Kisebbeknél még nem fontos a vásárolandó mennyiségekre felhívni a figyelmet, de nagyobbaknál már legyen szempont, hány főre tervezünk.

 

A feladatnak egy nehezítettebb változata, amikor egy általunk meghatározott összegből kell kihozni a napi menüt.

 

Az összeg meghatározásánál figyeljünk arra, hogy milyen számkörben tud biztosan számolni a gyermekünk, illetve hogy abból az összegből valóban kihozható-e egy vacsora. Ha nem, akkor inkább csak délutáni nassolni valókat gyűjtessünk össze belőle. Ha a megtervezett menüt meg is vesszük, fel is tálaljuk és el is fogyasztjuk, akkor lesz igazán kerek ez a "vágom, ragasztom, számolom"-os játék.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása